Tulevat tapahtumat

Pohjanmaan piirin ilmoitukset:

Metsältä merelle risteily 22-23.3.2019 ohjelma

Tervehdys Suomen Metsästäjäliiton Pohjanmaan piirin jäsenseuroihin!
Uusi vuosi 2019 on jo pitkällä ja tiedotettavaa piisaa. Yläosassa Metsästäjäliiton tiedotteita, alempana SML Pohjanmaan piirin asioita.
SUDEN POIKKEUSLUVAN HAKU
Metsästäjäliitto tarjoaa jäsenseuroille puhelinneuvontaa susien poikkeuslupahakemusten laatimiseen. Tavoitteena on helpottaa hakuprosessia ja parantaa hakemusten laatua. Neuvontapuhelin on avoinna keskiviikkoisin klo 10–12. Jos numero on varattu, voit lähettää kysymyksesi myös kirjallisesti, niin liiton asiantuntija ottaa sinuun yhteyttä.
Metsästäjäliiton susipuhelin: 010 841 0070
Lisäksi Metsästäjäliitto maksaa jäsenseurojensa sellaiset suden poikkeuslupahakemusten lupamaksut (70 euroa/hakemus), joiden materiaalit ja perusteet liiton asiantuntijat ovat etukäteen arvioineet ja todenneet hakukelpoisiksi.

Metsästäjäliitto puolittaa nuorten jäsenmaksun
Metsästäjäliitossa halutaan nuoret
mukaan tekemään tulevaisuutta; mukaan toimintaan, seurojen jäseniksi, johtokuntiin ja varmistamaan suomalaisen metsästyskulttuurin jatkuvuus. Nuorten mukaan saamiseksi jäsenmaksu puolitettiin.
Metsästäjäliiton lauantaina pidetyssä ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttiin sääntöuudistus, jonka myötä 18 -vuotiaiden ja sitä nuorempien jäsenjärjestöjen jäsenten ja henkilöjäsenten jäsenmaksu on puolet liittokokouksen päättämästä jäsenmaksusta. Alennetun jäsenmaksun edellytyksenä on, että syntymävuosi on merkitty liiton jäsenrekisteriin jäsenmaksua edeltävän vuoden aikana.
Nuoret Seuraan -kampanja jatkuu
Metsästäjäliitto jatkaa ensi vuonnakin Nuoret seuraan -kampanja, jonka tarkoituksena on saattaa yhteen metsästysmahdollisuuksia etsivät nuoret ja nuoria jäseniä etsivät metsästysseurat.
Metsästäjäliitto tukee rahallisesti seuroja, jotka ottavat nuoria jäseniä tai uudistavat sääntöjään nuorisoystävällisiksi. Metsästäjäliitolla on olemassa valmiit nuorisoystävälliset mallisäännöt.
SML Pohjanmaan piirin tiedotteita:
- Riista makkaraksi -kurssi Alavudella helmikuussa. (Kurssi täynnä). Jos mielenkiinto makkarantekokurssia kohtaan herää, ota yhteyttä toiminnanjohtajaan.
- Koirankoulutuskurssi maaliskuulla. Tarkempaa tiedotusta piirin kotisivuilla.
- Suomen Metsästäjäliiton Pohjanmaan piirin vuosikokous la 6.4.2019. Kokousmateriaalit postitetaan jäsenseuroille maaliskuulla.
- SML Pohjanmaan piirin Pienpetokilpailu ajalla 1.1.2018-31.12.2018 on ajankohtainen. Kilpailulipuke löytyy Jahti-lehdestä.
- Haulikkoammunnan ABC -kurssi la 4.5.2019.
Jahtiterveisin Veli Kujala, tj SML Pohjanmaan piiri ry

***************************************************************************************************************************

Tervehdys!
Talven selkä taittuu pian ja ampumaratakausi käynnistyy. Teille, jotka ette lataa itse patruunoita, tarjoamme laadukasta Sako Rangea (308Win) nyt kilpailukykyiseen laatikkotarjoushintaan (175 €/200 kpl). Haulikon ratapatruunoita löytyy Saga merkkisenä 24g skeet 9 ja trap 7,5 versiot, sekä 28g sporting. 24 grammaiset maksavat 49,90 €/250 kpl ja 28g 59,90 €/250kpl.

Yhteys Eräkonttiin, skannatut henkilöpaperit ja aseen hallussapitolupa toimitettava ostoa tehtäessä.

Koulutusasioita tiedoksi ja eteenpäin infottavaksi:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Houkuttelumetsästyskoulutus käynnissä Alajärvellä. Kouluttaja Veli-Matti Pekkarinen opettaa pillittämistä

Patruunoiden jälleenlatauskoulutusta Kurikassa 21.3.2018

Piirin Vuosikokous Kuortaneella